ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор спеціалізованої школи

І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням

інформаційних технологій та

технологічних дисциплін

с. Васильківці

______________Людмила МАРЧИШАК

« »_____________2020 р.

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

спеціалізованої школи І-ІІІ ст.

з поглибленим вивченням інформаційних технологій

та технологічних дисциплін

с. Васильківці

на 2020-2025 рр.

СХВАЛЕНО

педагогічною радою

спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням

інформаційних технологій та

технологічних дисциплін

с. Васильківці

протокол № 1 від 31.08.2020 р.

2020 р.

Вступ

Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці Васильковецької ОТГ працює над забезпеченням належного рівня навчання, виховання, розвитку та соціалізації учнів, їх підготовки до ефективної праці в конкурентному середовищі нашої ОТГ, Гусятинського району і теренах України в цілому.

Проблема над якою працює педагогічний колектив:

«Розвиток особистості учня шляхом вдосконалення компетентності вчителя через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес в умовах сучасної школи».

Упродовж 2017-2020 років у школі відбулися значні позитивні зміни у різних сферах роботи закладу, завдяки роботі педагогічного колективу, обслуговуючого персоналу, вдалому керівництву місцевого самоврядування Васильковецької ОТГ, відділу освіти Васильковецької сільської ради, допомозі меценатів, благодійників та великій підтримці батьківської спільноти ми змінюємо наше освітнє середовище згідно вимог чинного законодавства України.

Цьому сприяло співпраця триєдиного цілого у розвитку освітнього закладу – учнів, вчителів і батьків.

Водночас існує ряд проблем в організації освітнього процесу, зокрема профільного навчання, упровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти, оновлення комп’ютерної бази закладу для ефективної роботи (у 2011 році школу було укомплектовано трьома комп’ютерними кабінетами, але на даний час ця база є застарілою).

Причинами є як внутрішні недоліки, так і вплив зовнішніх негативних факторів. Зокрема, 3 останніх роки у нас вакансія вчителя інформатики (програмування) і, звичайно, вчителі-сумісники проблему згладжують, але не вирішують.

І. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ

Спеціалізована школа - це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуально­го, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто школа самореалізації особистості, школа життєтворчості.

Місія спеціалізованої школи

Забезпечувати здобуття сучасної освіти, високий рівень розвитку, виховання й соціалізації учнів у відповідності до індивідуальних та суспільних запитів.

Візія школи

Спеціалізована школа – лідер освіти ОТГ, яка забезпечує освіти і конкурентоспроможність своїх вихованців:

- школа творчості для вчителів;

- школа спокою для батьків;

- школа радості для дітей.

Цінності школи

· Патріотизм, національна свідомість

· Рівні можливості

· Колективізм, партнерство, дружба, повага

· Духовність і культура

Принципи діяльності спеціалізованої школи

· Взаємодія учнів, вчителів, батьків

· Професійність, безперервний розвиток педагогів

· Академічна доброчесність

План стратегічного розвитку спрямований на виконання:

- Конституції України;

- Законів України:

· "Про освіту” ;

· "Про загальну середню освіту” ;

· "Про Національну програму інформатизації” ;

· "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”;

· "Про молодіжні та дитячі громадські організації”;

· "Про охорону дитинства”;

- Національної Програми "Освіта України ХХІ століття”;

- Національної доктрини розвитку освіти;

- Національної Програми "Діти України”;

- Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;

- Конвенції про права дитини;

реалізацію:

- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього процесу;

- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;

створення:

- належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школи;

- умов рівного доступу до освіти;

- гуманних відносин в освітньому закладі;

- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;

- належних умов для соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу;

- необхідної матеріально-технічної бази;

забезпечення:

- стабільного функціонування закладу освіти;

- розвитку мережі навчального закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;

- суттєвого зростання якості освіти;

- наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків.

ІІ. МЕТА, ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ.

Головні цінності педагогічного колективу— дитина, культура, творчість. Основний принцип педагогіч­ного процесу закладу — цілеспрямована взаємодія дорослих і дітей, що виступає джерелом розвитку й задоволення вищих потреб дитини, умовою її можливої реалізації, навчальним середовищем, у якому індивід самостверджується й самореалізується.

Наша мета- створення такого середовища в школі, яке б плекало творчу особистість, створю­вало умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, вироблення сучасної моделі випускника школи, спроможного реалізувати власний позитивний потенціал.

Освіта в нашому закладі буде зосереджуватись на дитині, а не на академічних знаннях, для цього вчитель підтримуватиме і розвиватиме потенціал кожного учня. Відповідно до цього, на уроках діти не стільки готуватимуться до далекого майбутнього життя, а житимуть ним зараз, тобто навчання має бути максимально наближеним до умов сучасного швидкоплинного життя.

Перетворення школи в лідера освіти району, що гарантує всебічний розвиток, високий рівень навчання, виховання та соціалізації особистості, готової до ефективної праці в конкурентному середовищі.

Цілі розвитку спеціалізованої школи

· Підвищити якість освітнього процесу

· Упровадити в закладі здоровий спосіб життя

· Підвищити фахову компетентність педагогічних кадрів

· Налагодити постійні зв’язки школи з батьками та громадськістю

· Розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти

· Покращити навчально-матеріальну базу школи

Завдання- реалізація ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середо­вища, у якому б реалізувалася модель випускника, задоволення освітніх потреб не тільки обдарованої молоді, а й звичайних учнів, де всі стануть успішними в житті, здатними до інтеграції з європейським співтовариством.

Завдання школи колектив вбачає в здобутті учнями основ мудрості. Тому правило «Будь мудрим!» повинно стати девізом закладу. А це значить вчити учнів узгоджувати свої інтереси з інтересами інших, прагнення досягти спільності з людьми і принести їм користь саме в тому, що найбільше відрізняє особу від інших. Це також означає діяти так, як всі хочуть, але як тільки може мудрий. Разом з цим учні мають знати, що мудрість виявляється, коли знання підсилюються інтуїцією і глибокими роздумами, освітленими високою моральністю. Вона набувається самосвідомістю і самовихованістю. В загальному все це сприятиме навчанню учнів вміти, розуміти, аналізувати, тобто мислити.

Стратегічний план розвитку

розрахований на 5 років включає в себе:

І. Освітню та виховну складову.
ІІ. Методичну складову.
ІІІ. Систему збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.
ІV. Матеріально-технічну складову.

Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів с. Васильківці:

Діяльність школи базується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:

1. Самостійність школи у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різно­манітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.

2. Науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.

3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.

4. Збереження, передача, віднов­лення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.

5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можли­востей, інтересів.

6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров'я.

7. Створення чіткої інноваційної системи гуманітарної освіти.

8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи школи.

9. Етичність стосунків усіх учасників освітнього процесу.

Ключові переваги стратегії розвитку школи:

1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.

2. Комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня.

3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.

СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ

І. ОСВІТНЯ ТА ВИХОВНА СКЛАДОВА

1. Освітня

· Забезпечення роботи освітнього закладу відповідно вимогам суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, школи в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади, недержавних організацій.

· Продовження виконання державного замовлення на освіту в рамках Держстандарту школою в повному обсязі і високоякісно, забезпечення її випускникам свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.

· Створення якісної системи психолого - педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.

· Забезпечення комплексної інформатизації освітнього процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;

· Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.

· Утвердження закладу освіти, як школи, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців.

· Створення в школі єдиного освітнього інформаційного центру

· Створення належних умов для організації науково-дослідницьких робіт учителів та учнів.

· Поглиблення та урізноманітнення форм співпраці з вищими навчальними закладами міста Тернополя;

· Розвиток комунікативних навичок учнів у володінні іноземними мовами;

· Включення в міжнародні освітні проекти та гранти.

· Налагодження мережевих взаємодій з іншими школами, розвиток школи як відкритої освітньої системи.

2. Виховна

· Формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу.

· Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.

· Здійснення подальшого супроводу випускників школи з метою співпраці «випускник - школа».

· Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології в освітньому процесі.

· Виховання правової культури в умовах демократичного суспільства.

· Продовження впровадження екологічної програми??? з метою створення здорового простору навколишнього середовища.

· Формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.

ІІ. МЕТОДИЧНА СКЛАДОВА

· Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.

· Стимулювання педагогічної майстерності вчителів.

· Вивчення якості забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.

· Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.

· Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.

· Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності закладу освіти;

· Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.

ІІІ. СИСТЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНЯ ТА ВЧИТЕЛЯ.

· Забезпечення виконання освітньої програми розвитку «Школа здоров’я» з метою формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя.

· Створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.

· Сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.

· Забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.

· Створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.

· Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.

ІV. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА СКЛАДОВА

На здійснення завдань Стратегічної програми розвитку школи джерелами фінансування є державні кошти, місцевого самоврядування, спонсорські, благодійні та кошти внутрішньодержавних та зовнішніх грантів.

Рік Заплановані роботи
2020-2021 Поточний ремонт закладу. Ремонт бібліотеки та установка захисту вікон спортзалу. Дообладнання тренажерної зали. Створення рекреаційної зони відпочинку для учнів середньої школи та дитячого майданчика на внутрішньому дворі школи для учнів початкової школи.
2021-2022 Проведення ремонтних робіт місць загального користування. Придбання нових шкільних меблів. Заміна світильників у коридорах 1 і 2 поверху та занавісок на 2 і 3 поверхах.
2022-2023 Поточний ремонт спортивного майданчика. Придбання мультимедійних проекторів для кабінетів школи. Оновлення експозицій шкільної галереї краси.
2023-2024 Поточний ремонт сходових клітин та шкільних коридорів. Придбання нового посуду до шкільної їдальні. Створення зони відпочинку на шкільному подвір’ї.
2024-2025 Поточний ремонт обідньої зали їдальні. Придбання нової комп’ютерної техніки. Придбання мультимедійного комплексу для STEM-лабораторії та облаштування внутрішнього дворика.

Структура організації освітнього процесу на трьох ступенях навчання.

У проектуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу "від учня", тобто декларування та втілення на практиці ідей, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи впродовж усього життя.

Початкова школа (1-4 класи)

Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цій ступені навчання - формування базових знань, умінь та навичок - проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.
Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня. Стратегічним напрямком розвитку початкової ступені освіти є створення таких умов, за якими у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: "Моя школа – спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці".
Основне завдання початкової школи - створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.


У школі І ступеня пропонуються освітні програми:

- програма нової української школи за О. Я. Савченко;

- програма з викладанням основ комп’ютерної грамотності та курсу за вибором «Основи християнської етики»;

- навчання з впровадженням предметів музично-хореографічного циклу;

- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

Основна школа (5-7 класи)

Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка , яку можна сформулювати в словах: "Я вмію та люблю вчитися" і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкільному житті.

Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти "технології успіху та досягнень", при цьому зберегти загальну емоційно-позитивну орієнтацію на школу. Крім того, реалізація даного стратегічного напрямку буде сприяти створенню у школярів комплексної освітньої мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов'язку, але й мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-7 класів навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири.

У школі ІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:

- програма з викладанням основ комп’ютерної грамотності та курсу за вибором «Основи християнської етики»;

- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

Основна школа (8-9 класи)

Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки.

Головним напрямком роботи з учнями стає формування первинної профільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 8 - 9 класів учні на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію.

Призначення основної школи - розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, впровадження системи від допрофільної підготовки до профільного навчання.

У школі ІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:

- програма з викладанням основ комп’ютерної грамотності та програмування;

- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

Старша школа ( 10-11 класи, профільне навчання)

Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.

Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка: "Я вибираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі".

Тому призначення старшої школи - оформлення життєвого проекту особистості, становлення індивідуально - особистісної технології життєтворчості, орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність. Саме старша школа відповідає за досягнення учнем рівня професійної компетентності, саме старша школа повинна підготувати учня до життєвого самовизначення. У зв'язку з цим, головним стає питання те, яким чином той чи інший профіль забезпечує досягнення учнем необхідного рівня базової компетентності та сприяє здійсненню учнем успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху.

У школі ІІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:

- функціонування класу інформаційно-технологічного профілю;

- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

Доцільними будуть такі форми викладання:лекція, семінар, практикум, лабораторні заняття. Старшокласники займатимуться дослідницькою діяльністю, оволодіватимуть навичками захисту проектів, основами само презентації, братимуть участь в роботі МАН та у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості.

Таким чином, основним напрямком розвитку школи стане реалізація компетентнісного підходу в освітній взаємодії. Тобто це така практика, при якій відбувається засвоєння кожним учнем комплексу знань, умінь та навичок, який дозволяє учневі розв'язувати життєво значущі завдання як в процесі навчання в школі, так і в подальшому житті.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Реалізація мети

Перетворення спеціалізованої школи в лідера освіти Васильковецької об’єднаної територіальної громади, що гарантує всебічний розвиток, високий рівень навчання та виховання особистості, готової до ефективної праці в конкурентному середовищі.

· Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці – школа співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.

· Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці – школа з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня.

· Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці – заклад освіти, зосереджений на дитині, а не на академічних знаннях.

· Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій.

· Спеціалізована школа І-ІІІ ст. с. Васильківці – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі.

· Наш випускник - успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.

Кiлькiсть переглядiв: 1463

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.